جهاز ۾ AC نه هوندي آهي
توهان کي هتي ٻڌائيندو هلان ته هوائي جهاز ۾ ايئرڪنڊيشن
نه هوندو آهي. ان ڳالهه کان گهڻا دوست واقف نه هوندا. ماڻهو اهو سمجهندا آهن ته
جهاز ۾ اي سي لڳل هوندي آهي. جنهن جي ڪري ان ۾ ٿڌاڻ محسوس ٿي رهي آهي، پر ائين نه
هوندو آهي. اچو ته توهان کي ٻڌايان ته جڏهن هوائي جهاز زمين تي هوندو آهي ۽ بورڊنگ
کان پوءِ مسافر پنهنجي پنهنجي سيٽ تي ويهي ويندا آهن، اڪثر اهو ڏٺو ويندو آهي ته
گهڻن ماڻهن کي گرمي يا گهٽ، ٻوسٽ محسوس ٿيندي آهي. پوءِ مسافر سيٽ جي پويان لڳل ڪمينٽ
ڪارڊ يا مئگزين ڪڍي وڃڻي جي طور هڻندا رهندا آهن ۽ بار بار عملي کي ايئرڪنڊيشن
هلائڻ جو چوندا رهندا آهن. جنهن ڳالهه تان عملو به پريشان ٿيندو آهي. ڇو ته جهاز ۾
ائيرڪنڊيشن نه هوندي آهي. عملو مسافرن کي آسرو ڏيندو رهندو آهي ته بس ٿوري دير ۾ سڀ
ڪجهه نارمل ٿي ويندو. اهو ان ڪري هوندو آهي ته زميني عملو جهاز ۾ ايئرڪنڊيشننگ يونٽ
لڳائڻ ۾ تاخير ڪندو آهي. جيڪو سڄي جهاز کي پائيپ جي ذريعي ٿڌي هوا پهچائيندو آهي.
ACU (aircraft conditioning
unit)
ڇاهي؟.
ايئرڪرافٽ ڪنڊيشننگ يونٽ هڪ اهم زميني سپورٽ وارو
آلات آهي جيڪو گرائونڊ هينڊلنگ گاڏي ۾ لڳل هوندو آهي جيڪو هوائي جهاز ۾ حرارت جي
ضرورت جي لاءِ استعمال ڪيو ويندو آهي ۽ هوائي جهاز ۾ ٿڌي هوا يا گرم هوا مهيا ڪندو
آهي. جڏهن ته جهاز زمين تي پارڪنگ جي حالت ۾ هوندو آهي ته جيئن مسافرن کي سڪون
وارو ٽيمريچر برقرار ڪري ڏيئي.
پر جڏهن جهاز اڏامڻ لاءِ رن وي تي ڊوڙندو آهي ته ان
آلات کي ڪڍي ڇڏيندا آهن. ان ڪري وري به مسافر ٿوري دير لاءِ گرمي محسوس ڪندا آهن.
پر جڏهن جهاز مٿي آسمان ۾ اڏامندو آهي ته پوءِ توهان کي وري محسوس ٿيندو ته هاڻي
پائليٽ جهاز جي اي سي هلائي ڇڏي آهي ۽ توهان ٿڌي هوا محسوس ڪندا آهيو، پر حقيقت ۾
جهاز ۾ اي سي ته هوندي ناهي. اصل ۾ سائنسي طور تي توهان جيترو مٿي ويندو ته ٻاهر
جو ٽيمپريچر ڪرندو ويندو آهي، يعني گهٽ ٿيندو ويندو آهي ويندي جهاز جڏهن هزارن ڦٽن
جي بلندين تي هوندو آهي ته ٽيمپريچر مائينس 30 کان وٺي مائنس 50 تائين هليو ويندو
آهي. ان ئي ٽيمپريچر کي جهاز جي سسٽم سان ڪنٽرول ڪري گهربل ايئرڪنڊيشن ڪيو ويندو
آهي. ان ڪري توهان پنهنجي ڄاڻ ۾ اضافو ڪري ڇڏيو ته جهاز ۾ ڪا به اي سي نه هوندي
آهي.
سري لنڪن جهاز ۾ گهڻي رش نه آهي. پوئين حصي جون گهڻيون
سيٽون خالي آهن. هن مهل 9 لڳي يارنهن منٽ ٿيا آهن. جهاز اڏامڻ جي ڪري رهيو آهي. ٻي
انجڻ به کلي ويئي آهي. جهاز هڪڙو ٽرن ڪاٽيو، وري کاٻي پاسي کان مڙيو ۽ هاڻي رن وي
تي هلي رهيو آهي. رن وي تي خراب روڊ جي باعث جهاڪا محسوس ٿي رهيا آهن. جهاز اڃان اڏاميو
نه آهي. رن وري تي هلندو پيو هلي. اهي ئي جهاڪا، جهٽڪا محسوس ٿين پيا. جهاڪن جي ڪري
جهاز جي اسپيڊ جهڪي ٿي آهي. آهستي آهستي.
هاڻي سوا 9 ٿين آهن. جهاز پنڌ ئي پنڌ لڳي ٿو ته
ائين ئي هلندو سري لنڪا. ساڄي پاسي اڇي رنگ جا ٻه ڪراس نظر اچن ٿا. هاڻي اعلان ٿيو
آهي ته We are going to take off. هن مهل 9 لڳي 17 منٽ ٿيا
آهن. وري جهاز ساڄي پاسي مڙيو. هي رن وي ٺيڪ آهي. سڌو آهي. هموار آهي. وري هڪ دفعو
ٻيهر ساڄي پاس مڙياسين. شايد هن روڊ تان اڏامندو. هتي پائليٽ وري بريڪ هنئي. وري ٻلي
پير هلڻ شروع ڪيائين. شايد اڃان ڪليئرنس نه ٿي مليس. هاڻي زوردار اسپيڊ، جهاز تيز ڊڪڻ
لڳو. مون اکيون بند ڪري ڇڏيون. جهاز جهٽڪي سان مٿي کڄي ويو. ٻيو جهٽڪو لڳو اڃان مٿي،
ٽيون جهٽڪو اڃان مٿي. مٿي مٿي مٿي. آسمان ۾ . مالديپ هيٺ رهجي ويو هو. جهاز جي اڏام
اولهه ڏانهن آهي. خدا حافظ مالديپ.
هاڻي ته سيءُ ٿئي پيو. مٿي مائنس پنجاهه کن درجه
حرارت آهي. ان ڪري سڀني دوستن ڪمبل گهرايا. مختيار صاحب هڪڙو ڪمبل ورتو پر پوءِ هن
کي اڃان به سيءُ محسوس ٿئي پيو. مون پنهنجو ڪمبل مختيار صاحب کي ڏيئي ڇڏيو. جهاز
هاڻي ٽڪ ٻڌي هلي رهيو هو. ريفريشمينٽ ۾ هڪڙو هڪڙو پيٽييس سڀني مسافرن کي ڏنو ويو.
مون ۽ سائين مختيار ويجيٽيبل پيٽيس ورتا. مظفر بيئر مان لطف اندوز ٿي رهيو آهي. هن
جهاز ۾ بيئر فري آهي. سو سواءِ مختيار صاحب جي سڀني بيئر جا مزا ورتا. هن بيئر جي ٽن
جو رنگ سونهري آهي ۽ ان تي انگريزي ۾ Lion Lader Bear لکيل
آهي. هاڻي اسان جي سيٽ جي اڳيان ڪمپيوٽر اسڪرين تي Indian
ocean Lakshad Weep Sea تي نظر اچي رهيو آهي. هي اسڪرين ٻاهر درجه حرارت -53 ٻڌائي رهيو
آهي. باقي 519 ڪلو ميٽرن جو سفر رهجي ويو آهي. جهاز 777 ڪلو ميٽر في ڪلاڪ جي رفتار
سان هلي رهيو آهي. هوا جي رفتار 83 ڪلو في ڪلاڪ آهي.
- مالديپ ٻيٽ مالها مثل آهنالطاف شيخ
- مالديپ ۾ موههمهاڳتابش بخاري
- سفرنامو عرف عشقناموممتاز مهر
- ليکڪ جي ڊيسڪ تان(جوڳيئڙا جهان ۾ ...)بلوچ صحبت علي
- مالديپ ۾ مانڊاڻ جي ڄاڻ
- ڇا مالديپ ٻُڏي ويندو؟
- مالديپ جي موهيندڙ موسم ۽ ماحول
- مالديپ جي تاريخي حيثيت
- مالديپ جي ٻولي
- سنڌي ٻوليءَ جي ڊيوهي ٻوليءَ سان مشابهت
- مالديپ ۾ پُرتگالين، ڊچن ۽ انگريزن جو راڄ
- آزاديءَ کان پوءِ
- جي جي ٽريولرز جو سهڻو نوجوان؛ جنيد ڏهر
- شينجن ويزا جو طريقو
- ٻاهر نڪرڻ به ڪيڏو ڏکيو آهي
- نيٺ ڀاڳ کُليا
- ڪهڙا دوست اوچتو ڌڪ پٽي ويا...
- دادو جي ڇتي گرمي کان حيدرآباد جي ٿڌڙين هوائن ۾
- مظفر کوکر جي مهمان نوازي
- اهم ڪاغذ ته حيدرآباد ۾ ئي رهجي ويا
- رينجرس وارن ڇو روڪيو
- ڪلات جو دوست يوسف عجب بلوچ
- صفدر حسين سمون سان ملاقات
- جناح ٽرمينل ڪراچي ۾
- ايئرپورٽ تي افغاني پڪڙجي پيو
- جهاز ۾ مُلن سان ملاقات
- گوتم سان ڦوٽا
- عورتن جي طوهر جي رسم
- دي ٽيچر سان مُلاقات
- سري لنڪا کان مالديپ ايئرپورٽ تائين
- مالي جي منهوڙي وٽ انتظار جي باهه ۾
- مالي کان مافوشي ۽ K.Ghurado ٻيٽ تائين
- ڪي گورائيدو K.Guraidhoo ٻيٽ جي رات
- گرائيدو Guraidhoo ٻيٽ جي ڪهاڻي
- اٿينس وويو هوٽل جي خوبصورت صبوح
- ناشتي ۾ ڪبير، اياز ۽ ڀٽائي سان ڪچهري
- عبدالقادر منگي جي ياد
- هڪ منٽ جي تاخير جا پنجاهه ڊالر ڀرڻا پيا...
- ڊاڪٽر نظير علي سوڊاني سان ملاقات
- مافوشي آئلينڊ؛ قدرت جو خوبصورت ماڳ
- عورت جي نفسيات
- مافوشي ٻيٽ ۾ رولاڪيون
- ٻاهرين ملڪ جا ماڻهو مالديپ ڪيئن اچن ؟
- مافوشي ٻيٽ جنت الفردوس جو ڏيک
- 500 سو روپين جي هڪڙي ماني
- ٻيڙي هڪ منٽ جي به تاخير نه ڪئي
- پيش امام کي اجرڪ جو تحفو
- ڊاڪٽر نظير جو تحفو؛ سعودي جي ڪافي
- ڊاڪٽر نظير سوڊاني سان رات جي ماني
- سعودي جو نيوم شهر: دبئي کي به ماري ويندو
- پرتاب جي ننڊ مان بيداري جو فائدو
- مالديپ جي ڇتي گرمي ۾ دادوءَ جي ياد
- محمد ميلان ٻيڙي وارو
- سمونڊ ۾ غوطا خوري، وهيل مڇيون ۽ ڪميون
- سمونڊ ۾ ترڻ به هرڪنهن جي وس جي ڳالهه ناهي
- نيٺ مان به سمونڊ ۾ لهي پيس
- آرٽيفيشل ٻيٽ ۾ منهنجي موبائيل جي ٽُٻي
- ڪڏهن ائين هيوم، جو پنهون ڌوتم ڪپڙا...
- هوٽل جي مينيجر اعظم سان بيٺي بيٺي ڪچهري
- بڪني بيچ تي رولاڪيون ۽ اڌوري شام
- انگريزياڻين جو ٿورو
- دک ٻلي جو گهوري نهارڻ
- هوٽل تي ادبي ڪچهري جو چس ۽ مشاعرو
- 06.07.2024 جي پرُنور صبح ۽ پرتاب جا شعر
- مالديپ جي مالي شهر ڏانهن روانگي
- سمونڊ جو تيز ڇوليون ۽ جهاز
- گامون سچار انگريز يار
- جهاز جي ڪُرو محمد بنگالي سان حال احوال
- گُلي؛ مالديپ جو خوبصورت جزيرو
- مالديپ جي گادي جي هنڌ مالي ۾
- ڊاڪٽر شعيب مگسي سان ملاقات
- Agent Minor Salt Corner
- بي يارو مددگار
- هوٽل جي قيد خاني ۾
- هڙو مالي کان مالي ڏانهن روانگي
- مالي جي موهيندڙ ماحول ۾
- بُک ۽ ڪي ايف سي جي تلاش
- نيپالي ڇوڪريءَ سان ملاقات
- عجيب قبرستان جون عجيب قبرون
- سلطان پارڪ
- سلطان مسجد ۾ ٽيپهري جي نماز
- نيشنل آرٽ گيلري مالي
- نيشنل لائبريري مالي
- هڙومالي ۾ رولاڪيون ۽ سستي ماني
- هڙومالي کي الوداعي ڀاڪر
- ويلينا ايئرپورٽ مالديپ ۾
- 1671 روپين جي هڪڙي چانهه
- دي ٽيچرز جي آزادي مبارڪ
- جهاز ۾ AC نه هوندي آهي
- It’s challenge to get out of Maldives
Comments
Post a Comment