مسافر جي روزن جو بيان



احڪامِ روزه
مؤلف
حضرت مولانا مفتي نعيم الله هاليجوي غفرله
--------
مسافر جي روزن جو بيان
-------
قرآن ڪريم ۾ جنهن جڳهه تي رمضان المبارڪ جي روزن جي فرضيت جو اعلان ڪيو ويو آهي اتي مريضن ۽ مسافرن کي رمضان شريف ۾ روزا نه رکڻ جي اجازت به عنايت ڪئي وئي آهي. ۽ انهن کي حڪم ڏنو ويو آهي ته اهي سفر ۽ بيماريءَ کان پوءِ پنهنجا روزا پورا ڪن ۽ ان سان گڏ هي به ٻڌايو ويو آهي ته هي اجازت ٻانهن جي سهولت جي خاطر ڏني وئي آهي.


ارشاد باري تعاليٰ آهي:
فَمَن شَهِدَ مِنكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ وَمَن كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَى سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَيَّامٍ أُخَرَ يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلاَ يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ 
(سورۃ البقرۃ رکوع 23)

”۽ جيڪو شخص توهان مان رمضان المبارڪ جو مهينو ڏسي ته اهو انهيءَ پوري مهيني جا روزا رکي، ۽ جيڪو بيمار هجي يا سفر ۾ هجي ته ان جي ذمي تي ٻين ڏينهن ۾ رمضان جي (رهيل) ڏينهن جي برابر روزا رکڻ آهي. الله پاڪ کي توهان جي لاءِ آساني منظور آهي. اهو توهان جي لاءِ مشڪلات ۽ دشواري نٿو چاهي.

هن آيت شريف ۾ صاف صاف طور تي ٻڌايو ويو آهي ته هيءَ اجازت ٻانهن جي سهولت ۽ آسانيءَ جي لاءِ ۽ تنگي و دشواريءَ کان بچائڻ جي لاءِ ڏني وئي آهي. ان ڪري اگر ڪوئي شخص سفر ۾ هجڻ جي باوجود روزي رکڻ ۾ پنهنجي لاءِ ڪا خاص ڏکيائي محسوس نه ڪري ته اهو روزو رکي سگهي ٿو ۽ چاهي ته رخصت ۽ اجازت تي عمل ڪري سگهي ٿو.

پاڻ ڪريم ﷺ جن جو طرز عمل چونڪه امت جي لاءِ سهڻون طريقو ۽ نمونو آهي، تنهن ڪري پاڻ ڪريم ﷺ جن سفر ۾ ڪڏهن ته روزا رکيا ۽ ڪڏهن روزا قضا به ڪيا ته جيئن منهنجي امت جا ماڻهون پنهنجي حالات جي مطابق جنهن طريقي تي به چاهين ته عمل ڪري سگهن.




Comments

Popular posts from this blog

وطن جي حب

اسان جو وطن (پيارو پاڪستان)

محنت ۾ عظمت